(Už) nejsem otrokem jídla

(Už) nejsem otrokem jídla

Byly doby, kdy jsem byla a to tehdy, když jsem studovala. Můj režim byl dost nepravidelný, hektický, plný stresu a měla jsem naprosto strašný režim v jídle. Přes den jsem se udržovala na ovocných džusech, kávičkách – „Lattíčkáš“ a maximálně 2 rohlíkách s taveným sýrem. No a večer jsem všechen hlad doháněla. A to stále stejným jídlem: těstovinami. Nejčastěji těstovinami s rajčatovou omáčkou a se sýrem. Už nevím přesně, ale pravděpodobně to byl nějaký tučnější Eidam 45 %, možná. A na takovém jídle jsem doslova ujížděla, celý den jsem se těšila na večer až si dopřeju pořádnou porci těstovin. Upřímně, dneska na to fakt nejsem pyšná. Neznala jsem žádnou mez. Většinou jsem si vařila dvojitou porci, a na talíř jsem si nejdřív nandala jen klasickou, menší porci, ale protože jsem měla vlčí hlad, nakonec jsem si přidávala a přidávala, až jsem snědla porce obě. No, nemohla jsem čekat nic jiného, než, že začnu přibírat. A bylo to tak rychlé, že jsem se sama nestačila divit, za půl roku jsem měla 10 kg nahoře. Asi nemusím moc popisovat, jak jsem se cítila. Byla jsem v zajetí jídla. Po jídle jsem se rozhodně necítila dobře, a ještě k tomu přibyli výčitky. Druhý den po probuzení jsem vstávala s výčitkami ještě většími a moje nálada se prohlubovala kamsi… Ničilo mě to a nenáviděla jsem se, ale musela jsem si téměř každý večer dopřávat. Někdo ujíždí na sladkém, u mě to byli těstoviny se sýrem.

Naštěstí jsem to dokázala ovládnout a změnit se. Řekla jsem si: „dost, už nepřiberu ani kilo“. A tak jsem využila první příležitosti, která se mi naskytla, a začala jsem jíst jinak. Začala jsem i pravidelně sportovat. Dnes vím, že to, jak člověk vypadá má v rukou jen a jen on sám. Všechno se dá změnit. A nekontrolované přejídání se je zbytečné. Základem je zbavit se potravin, které sami o sobě způsobují závislost. Protože, když jsem si dala porci těstovin s pořádným množstvím sýra, začala jsem cítit, že ztrácím kontrolu nad tím, kolik toho sním. Nejedla jsem žádné salámy, a přesto jsem měla vysoký cholesterol. Z čeho? Z tučných sýrů.

Vyřadit cukr, bílou mouku a skryté tuky má obrovský vliv na hubnutí a na celkové zdraví! Nejen, že závislost zmizí, ale hlavně už nebudete přibírat a své tělo uzdravíte.

Moje doporučení?

Vyřaďte bílý cukr, místo toho si dejte ovoce, med, datle nebo slaďte stévií.

Vyřaďte bílou mouku – pečivo, těstoviny apod., jezte pečivo celozrnné, ale i to v malé míře

Omezte tučné sýry – je v pořádku jednou za čas, v rozumném množství tělu dopřát tučnější sýr, ale rozhodně ne pravidelně

A přestanete být otrokem jídla. Váš život se zlepší, uvidíte sami.

Vsaďte na přírodní suroviny, které zasytí a dodají pocit energie a potřebné vitamíny a minerály.

Jde jen o to nastavit si plán a začít.

Nepodvádět sami sebe, ale fakt ho dodržovat. I když to nebude na začátku jednoduché, protože je mozek nastaven tak, že nechce změny, a pak je tady i ta závislost, ale vydržte to, překonejte prvních pár dní, možná týdnů. Naučte se pravidelně sportovat, protože pohyb Vám dá to nejkrásnější.

Něco to, ale stojí.

Zhubnout hladověním lze, ale nic dobrého to Vašemu tělu nepřinese. Zhubnout dietou také lze – v krátkodobém čase, dokud se nevrátíte zpět na klasickou stravu a všechny kila přibere zpátky (JOJO efekt). Vyřazovat skupiny potravin ve stravy tuky/sacharidy? Proč? Tělo je potřebuje k normální funkci.

Jezte všechny skupiny potravin tuky / sacharidy / bílkoviny, ale ve správné formě a v rozumném množství.

Toto je nejlepší návod a nejlepší doporučení, které skutečně funguje, nejen k úpravě hmotnosti, ale hlavně ke šťastnému, plnohodnotnému životnímu stylu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *