Nejlepší předsevzetí do roku 2020

Nejlepší předsevzetí do roku 2020

pro ty, kteří chtějí zhubnout

 Dlouho jsem přemýšlela, o čem bude tento příspěvek. Nakonec jsem se rozhodla, že to musí být o předsevzetí do nového roku a téma bylo jasné – hubnutí. 

To, co mě napadne, když se řekne předsevzetí pro ty, kteří chtějí zhubnout, jsou následující rychlé tipy:

  • jíst méně pečiva (nejlépe vynechat) a nahradit kvalitními surovinami
  • K snídani jíst různé bezlepkové kaše nebo vločky, lupínky
  • K obědu a k večeři jíst kvalitní přílohy: např. pohanku, jáhly, luštěniny, kuskus, bulgur, rýži apod.
  • A ke svačinám místo pečiva volte jogurt s ovocem, oříšky, lehké smoothie anebo výživné polévky
  • méně solit
  • pozor na mléčné výrobky, dávejte si pozor na % tuku, preferujte mléčné výrobky do 30%
  • pít podle potřeby čistou vodu
  • vynechat bílý cukr
  • hlavní složkou jídelníčku bude zelenina
  • jíst více luštěnin
  • ale nezapomínat ani na přílohy 
  • naučit se připravovat zdravé, sladké dezerty

Začínejte naplánováním celé proměny. Vhodně sestavený jídelníček je základ, a je to to nejdůležitější. Jídelníček by měl kopírovat Váš režim. Tzn. přizpůsobte ho svému dennímu režimu, zejména sportovní aktivitě, ale i celkově celému dni. Dopředu si připravte potraviny, které budete jíst, ať už na pár dní nebo na týden dopředu. Svoje zásoby tzv. nevhodných potravin raději vyhoďte (aby Vás nesváděli v průběhu hubnutí). A jděte do toho! Naplno bez tzv. cheat dnů (dnů, kdy si můžete dát cokoliv), protože podle mě nás jen vrací do starých zvyklostí a nikdy naplno nepřejdeme na zdravé stravování, hubnutí bude o to těžší.

Může se zdát, že se to stále opakuje dokola, že každý výživový poradce má vlastní názory. Já mluvím sama za sebe, za to, co nejlépe funguje, s čím mám sama zkušenosti.

Každý, kdo by chtěl zhubnout a pokoušel se o to, má své názory. Někdo se drží bílého pečiva zuby nehty, někdo jiný si neodpustí oblíbené omáčky s knedlíky, ale jisté je jedno, že pokud se toho nevzdá a nezkusí něco jiného, bude se stále držet na stejném místě.

Hlavní je se cítit v pohodě a být zdraví, a to i když chceme zhubnout.

A bohužel v hubnutí ani neplatí dát si něčeho nezdravého malé množství a jíst cokoliv. Hubnutí vyžaduje určitý řád, držet se pravidel a hlavně brát to celé v pohodě. A půjde to!

Jana

Výživová poradkyně v oblasti hubnutí. Má více než sedm let zkušeností, které aplikuje do programu hubnutí. Sama zhubla již více než 18 kg a stala se spokojenou ženou ve svém těle.

Kdo je Jana Chalupová?

výživová poradkyně

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *