Moje tipy na efektivní večeře

Moje tipy na efektivní večeře

Téma večeře jsou stále dokola probírané a to proto, že se bojíme přibírání. Někdo večeře proto vynechává anebo denně jí jen zeleninové saláty. Není totiž náhoda, že právě nevhodně zvolená večeře často způsobuje přibírání, pocit nafouklého břicha anebo únavu.

Co tedy správně bez výčitek večeřet?

Přílohy si dopřávejte, ale ty, které nám neuškodí.

Přílohy bych rozhodně nevynechávala, ale samozřejmě záleží na každém z nás, co komu vyhovuje. Někomu vyhovuje dát si před večeří větší svačinu bohatou na sacharidy a k večeři už mu stačí jen např. zelenina a maso, které jsou tak často vyzdvihované v ženských časopisech. Pokud jste, ale ten typ, co se potřebuje dobře, kvalitně a dostatečně najíst, aby mohl jít v klidu později spát, pak Vám tato varianta možná stačit nebude a budete toužit po něčem výživnějším.

Přílohy, které doporučuji jako ideální varianty večeří jsou tyto:

Pohanka

Jáhly

Bulgur

Celozrnná rýže (tmavá, divoká)

Celozrnný kuskus

Občasně polenta

Občasně brambory

Batáty

Červená čočka, která nenadýmá

Cizrna

Luštěninové těstoviny (jsou bohaté na bílkoviny)

Quinoa

Toto je můj top seznam potravin vhodných při redukci hmotnosti k večeři. Mě se 100% osvědčilo. Potraviny, které zasytí, uspokojí a zároveň dodají našemu tělu dostatek živin.

Říkáte si, a kde je pečivo? Podle mého názoru pečivo obecně nepatří do redukčního jídelníčku a celkově často způsobuje nadýmání nebo alergie. Ale pro toho, kdo pečivo miluje a potřebuje ho každý den, raději ho zařazujte k snídani.

Ještě jste se s většinou těchto potravin neseznámili? Nevadí, mám tu pro Vás několik ukázkových receptů.

Nechte se inspirovat, dobrou chuť.

Pohanka s tofu a zeleninou

Pohanka je vděčná surovina, nejen, že je velmi výživná a zdravá, ale také výborná při hubnutí.

Tento recept je #veganský, ale pohanka se dá skvěle kombinovat s mletý masem (zdravé karbanátky by byly skvělou variantou).

Pohanku si uvaříme v osolené vodě, dle doporučeného návodu. Připravíme si menší cibulku, kterou nakrájíme nadrobno a následně orestujeme na olivovém oleji, přidáme cuketu. Osolíme, opepříme a zalijeme drcenými rajčaty (nikoliv rajčatovým protlakem) a dusíme. Na závěr pokrm dozdobíme petrželkou kudrnkou.

S touto večeří nemusíte mít žádné výčitky.

 

Těstoviny z červené čočky s veganským steakem

(můžete obměnit s variantou klasického masového steaku)

Recept je velmi jednoduchý a rychlý!

Těstoviny si uvaříme dle návodu. Připravíme si rychlý salátek z rukoly, cherry rajčátek a okurky. Zeleninu osolíme, opepříme, přidáme balsamico a dobře promícháme. Nakrájíme si také avokádo, které zakápneme citronovou šťávou (aby neztmavlo).

Na kvalitní pánvičce na sucho opečeme veganský steak. A podáváme s hotovými těstovinami.

Tato večeře je ideální při redukci hmotnosti, pokud si vyberete masovou variantu, doporučuji lehčí maso – kuřecí, které je lépe stravitelné.

Těstoviny z luštěnin si dělám často a to hlavně proto, že mi nahrazují klasické těstoviny, líbí se mi forma, jak jsou zpracované a chuťově jsou vynikající a hlavně za pár minutek hotové.

 

Quinoa s tuňákem a cuketou video recept zde 

 

Těstoviny z černých fazolí s dýňovou omáčkou a vejcem

Nejprve si připravíme dýňovou omáčku. Dýni Hokaido nakrájíme na kousky a dáme vařit společně s kouskem celeru, 1 petrželí, 1 mrkví. Nedáváme moc vody, aby z toho nebyla polévka. Osolíme, opepříme, přidáme koriandr, 1 lžičku kurkumy a 1 lžičku mletého zázvoru, můžeme přidat i trochu chilli. Až bude zelenina měkká, rozmixujeme ji na hustou kaši. Těstoviny zalijeme omáčkou a podáváme s vařeným vejcem.

Večeře je bohatá na bílkoviny a poskytne příjemný pocit nasycení.

Dobrou chuť.

Rádi byste se inspirovali dalšími recepty (nejen večeřemi) a chtěli byste začít úspěšně hubnout?

klikněte zde

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *