Jsem líný/á sportovat, jak mám začít?

Jsem líný/á sportovat, jak mám začít?

K tomu, abychom se dokopali ke sportu, potřebujeme slušnou dávku motivace a také inspirace. Motivace může být to, jak vypadáme, jak se cítíme, inspirací pak vidina toho, jak bychom vypadat mohli a chtěli. Dlouhodobé nic nedělání vede ke stavu, kdy je pro tělo nepříjemný pohyb. Nepříjemné pocity pak často doprovází i bolest a pohyb se nám lehce znechutí. Jestliže nesportujeme a chceme začít, musíme počítat, že začátky budou právě s těmito pocity spjaty. Každé začátky pak musíme provádět zvolna a velice opatrně. Jinak u žádného sportu nesetrváme.

Co na tom ostatní vidí, když to bolí?

Paradoxem je, že pro mnoho z nás, kteří sportují v určitém okamžiku právě bolest (mírná, ne palčivá) přináší uspokojení, protože víme, že pokud ji překonáme, budeme druhý den o to silnější. Ne nadarmo se říká: „Co bolí, to sílí.“ A je to tak. Každému začátečníku je tato bolest nepříjemná. A jako začátečníkům se mohou dostavovat i další nepříjemné pocity, ať už to může být nechuť, obrovská lenost nebo dokonce znechucení nad vlastním tělem. Je to normální. Každý jsme nějak začínali. O to víc, si pak vážíme toho, že zvládneme o kus víc.

Myslete na svou motivaci, na důvod, proč jste začali nebo proč chcete začít a začínejte pomalu, tak jak Vaše síly stačí.

Nedávejte si nereálné cíle, které nikam nevedou.

Nestresujte se zbytečně.

Dávejte do toho trochu více, ale nepřepínejte se.

Nyní se podívejte na základní kroky, jak začít se sportem:

Krok č.1

Přesně si naplánujte režim celého týdne, rozvrhněte si dopředu, který den začnete se sportem a uzpůsobte tomu svůj režim i jídelníček. Nenechte si ničím svůj plán překazit.

Krok č.2

Mějte pevnou vůli a buďte imunní vůči negativním vlivům. Nikomu nemusí být příjemné jít s nadváhou do fitness centra, protože můžou mít pocit, že mnoho ostatních zírá na jejich postavu, i když to nemusí být vůbec pravda. Pokud nedokážete vstoupit sami mezi ostatní, vezměte si s sebou někoho dalšího.

Krok č.3

Vybavte se dobře

Každého potěší, když má na sobě něco v čem se cítí dobře, nešetřete a kupte si pohodlné boty i pohodlné oblečení.

Krok č.4

Připravte se dobře – buďte odpočati, správně najezení

Snad nejhorší situace nastává, když jdeme sportovat a špatně jsme se najedli. Stalo se to nejspíš každému. Buď jsme jedli moc nebo málo. Ani jedno nepřispívá k dobrému výkonu. Myslete na to, co budete jíst a přizpůsobte tomu svůj režim.

Krok č.5

Pokud něco nezvládnete dnes, zítra to zvládnou můžete. Nenechte se odradit tím, že Vám něco nevyjde, každý den máte novou příležitost, opravit to. Ono se toho tolik nestane.

Chtěli byste začít s běháním?

Pak mám pro Vás nabídku e-Booku:

Jak začít s běháním a jak si ho zamilovat

Máte za cíl zhubnout?

Přihlaste se do 4týdenního ozdravovacího a hubnoucího plánu

Provedu Vás krůček po krůčku proměnou, kterou zvládne i začátečník

Naučíte se správně stravovat

Naučíte, jak zařadit sport do svého života

A mnohé další…

                                                                                         Právě zde

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *