Jak si doplňuji energii, co jím, když mám chuť na sladké, moje kondice

Jak si doplňuji energii, co jím, když mám chuť na sladké, moje kondice

       Jíst zdravě je pro mě důležité. Opět jsem našla motivaci a sílu na dodržování zdravé stravy a pohybu. A opět jsem se zamilovala. Jíst zdravě mi dělá nesmírně dobře. O Vánocích jsem sklouzla k typicky českému jídlu, řízkům a bramborovému salátu (i když v té nejlehčí možné variantě), cukroví, a že ho nebylo jen pár kousků a tradičním českým jídlům (ne, že by mě tato jídla lákala, ale okolnosti jinak nedaly). Když jednou sejdete z cesty zdravého stravování a tzv. zhřešíte, většinou nezůstane jen u jednoho malého sousta nebo malého kousku. I přesto, že jsem nejedla 100 % podle plánu, snažila jsem se alespoň dodržovat sport, chodit běhat do fitka nebo ven, pokud tomu dopřálo počasí. Ale nedávala jsem tomu moc, cítila jsem se slabá a líná. Dobré jídlo mě dělá silnou a plnou energie, a to je moje hlavní motivace, to, jak se po něm cítím. A protože jsem se opět dostala do režimu, pravidelně sportuji a mám tréninkový plán na který najíždím (nyní na 6 týdnů), potřebuji se cítit plná energie a zdraví. Chci svému tělu dodat to nejlepší. Koupila jsem si Maca prášek (dm drogerie), který má hodně a hodně prospěšných látek a vitamínů, je dobrý pro sportovce, na regeneraci svalů, na doplnění energie. Dávám si ho do kaší, sladkých dipů (recept zde) nebo do smoothie.

Jsem taky milovnicí čajů a musím mít zásobu, alespoň 3 opravdu dobrých čajů. Mám teď 2 nové: z drogerie Rosmann (Pai Mu Tan- Weisser tee) a Zelený čaj s guaranou z Kauflandu (je také dobrý na dodání energie).

Důvod proč si nyní dopřávám energetické „nakopáváky“ je ten, že to moje tělo skutečně potřebuje. Protože, když mu dám větší zátěž, cítím celkové oslabení. Rozhodně nechci do sebe cpát chemii. Jím hodně zeleniny a dost ovoce každý den, ale cítím, že to nestačí. Proto se snažím doplňovat z jiných přírodních zdrojů minerály a vitamíny, které sportem spálím.

Co mi v poslední době chutná?

Objevila jsem také „těstoviny“, které nejsou vyrobeny z klasické mouky, ale mám jedny z červené čočky (recept zde), které jsou opravdu luxusní. Dělala jsem si se Seitanem a nemohla jsem se jich nabažit a pak mám druhé, nové, a ty jsou z mouky z lněného semínka (Low carb pasta, bio Rigatoni aus Leinsamen), je tam taky mouka z dýně a hlavně žádná éčka, obojí v BIO kvalitě. První těstovinky jsem koupila v Rosmannovi a ty druhé v Kauflandu. A moc se těším až si z nich něco udělám.

Jak to se mnou aktuálně je?

V roce 2018 jsem bohužel vlivem stresu a špatného životního stylu přibrala na váze (cca 5 kg), moc jsem nesportovala. Stravu jsem dodržovala, ale určitě ne na 100 %, ale tak na 70 %. Měla jsem náročnou práci a bohužel jsem neměla sílu ani chuť něco dělat. Vím, že to bylo špatně, že mě to hodilo někam, kam jsem nechtěla, ale stalo se. Trvalo to přes půl roku. Cca od října pravidelně sportuju, v polovině října jsem si dala 5týdenní výzvu, že budu cvičit každý den. A dodržela jsem to! Byla to jógová výzva, ale k tomu jsem si přidávala i aerobní trénink. Jídelníček jsem celkem držela, ale opět ne na 100 %, tak na 80 %. Za měsíc jsem shodila 2 kg.

Můj cíl je dodržovat stravu na 100 %, protože jak jsem už zmiňovala, dobré jídlo mi dává spoustu energie a dělá mi zkrátka dobře. Můj další cíl je vyrýsovat postavu a shodit tuky.

Nejsem vegetariánka ani veganka, ale veganství je směr, kterým se chci ubírat, i když to nebude na 100 %. Sama v sobě vím, že se vracím zpátky do doby, kdy jsem cvičila opravdu hodně (5-6 x týdně) a 100 % jsem dodržovala svůj plán. Baví mě to. Našla jsem si motivaci a baví mě nový režim. A doufám, že mi to vydrží a že se dostanu do období, které jsem už zažila-být aktivní a mít spoustu energie. To je můj cíl.

A jak jste na tom vy? Napište do komentářů.

Jana

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *